Dataräddning:
För att hjälpa dig som kund vid dataförluster efter diskkrascher, systemfel eller andra orsaker till att data går förlorad samarbetar vi med Ibas Ontrack.
Norska Ibas har över 40 års erfarenhet av professionell dataräddning och vi erbjuder tillsammans den bästa och mest effektiva dataräddningen som går att få.
När behövs det?
Tjänsten riktar sig till alla typer av kunder, från de minsta enmansföretagen till mellanstora och stora företag samt myndigheter. Det kan handla om förlorade databaser, hela affärssystem och kundregister.
När allt plötsligen är borta är det viktigt att ha rätt kontaktvägar för att snabbt få de bästa råden och hjälpen.
Hur fungerar det?
En dataräddning inleds med en felsökning. Den är kostnadsfri och efter den lämnas antingen ett pris på en djupare diagnos eller ett färdigt pris på leverans av återskapad data.
I de fall en djupare diagnos behövs ligger kostnaden för den delen mellan 2 500 – 5 500 SEK beroende på vad som behöver göras för att fastställa om en dataräddning är möjlig.
Vi hjälper dig hela vägen och Ibas Ontrack bokar även kostnadsfri frakt från ditt företag till labbet där felsökning, diagnos och dataräddning utförs.
Du betalar inte någonting utan att först godkänna kostnad för diagnos och/eller räddning av data.
Leverans av räddade data sker på krypterad ny hårddisk och det är enkelt för dig att kopiera detta till ditt system. Vi på PCL Data hjälper självklart till vid behov.
Goda råd vid diskkrasch:
När en disk gått sönder och backup saknas är det lätt att få panik. Om det inte finns bestämda rutiner på plats försöker många att rädda innehållet på egen hand.
Detta är väldigt riskabelt! En skadad hårddisk blir snabbt sämre när man startar den och gör man egna försök kan det bli omöjligt att rädda innehåller även för Ibas Ontrack.
Var försiktig och börja med en så korrekt värdering av innehållet som möjligt.
Ring oss så att vi kan ge dig de bästa råden tillsammans med Ibas Ontrack:s mycket erfarna kundtjänst. De vet alltid vilket tillvägagångssätt som är lämpligast i varje enskilt fall och du får också en kostnadsuppskattning direkt på telefon när du förklarat det so inträffat och vilken typ av data det är som ska räddas (datamängd, system den lagrats i etc.)